... že požadovanou teorii (EU normy, ale i ostatní) v praxi nezle provozovat. To ale normálně myslící človíček ví už dávno (viz udávaná spotřeba paliva).
Jinak, jak tedy řeší automobilky zákaz editování softwaru, když se software řídící jednotky normálně edituje a vydělává se na tom (dokonce se zárukou; samozřejmě že ne zárukou automobilky). V podstatě by automobilky mohly frimy upravující soft motoru zažalovat, nebo?
Odpovědět0 0
Souhlasim s kolegou vyse. Je videt, ze i vyrobci se (uz dlouho) nehodlaji nebo uz ani nemuzou ohnout hloupym EURO eko "normam", ktere se jen zprisnuji a to je tak vsechno.
I moje 15 let stare auto opatrene motorem, ktery navrhla Yamaha na svem vrcholu, ma vzduchovou pumpu, ktera fouka vzduch do vyfuku, aby se naredily spaliny...
Odpovědět2 0
Proč mluvíte o EURO normách, když problém byl porušování emisních limitů v USA? :-)
Odpovědět0 0
Protoze je to stejne, jen s jinou nalepkou...
Odpovědět1 0
posledne 2 euronormy riesili len hladinu NOx ,CO2 je od EURO 4 rovnake ...teda ak sa nemylim
Odpovědět0 0
kam vedou neustále se zpřísňující emisní normy, stanovované zákonodárci, kteří nemají ani ponětí o fyzikálních možnostech. A jako všechno, co souvisí s takzvanou ekologií - ve skutečnosti s ekologistickým aktivismem, zneužitým pro tvorbu nových obchodních možností - je to cesta do pekel a k ničení životního prostředí.
Stačí se podívat na FAP, tedy filtry pevných částic u turbo nafťáků. Za životnost motoru se v nic spálí cca 6-8 kg sazí. To zní krásně - dokud si neuvědomíte, že se spalují po zlomcích gramu a za tu dobu se na jejich spálení ve FAP spotřebuje asi 2000 litrů motorové nafty - což zamoří prostředí řádově víc, než ty saze. Ale je to skvělý kšeft, tahající peníze z kapes uživatelů.
Stejným svinstvem je nahrazování spolehlivých benzinových motorů s většími objemy válců turbopidimotorky. Jejich životnost je totiž poloviční až třetinová. Musí se tedy vyrobit, prodat a zaplatit zhruba o 60% automobilů víc. Co jejich výroba udělá s ekologií - počínaje těžbou surovin- nikoho nezajímá. Jen když ubyde pár gramů kysličníku uhličitého, který se na skleníkovém efektu atmosféry podílí nějakými setinami procenta.
Odpovědět8 1